ПРЕСС ЦЕНТР
Інструкція з експлуатації: люлька будівельна серії ZLP-630
- Опис: люлька фасадна будівельна Підвісне машинне обладнання - багатоцільове і дуже ефективне, застосовується для робіт на висотах до 150 метрів. Люльки само підйомні (фасадні підйомники, робочі платформи) використовуються для робіт на стінових конструкціях, декоративного оздоблення, фарбування, влаштування вікон, чищення і технічного обслуговування висотних будівель і т.д. Так само застосовуються для влаштування ліфтів, зварювання суднових корпусів, робіт на димових трубах, мостах і греблях. Дане обладнання вироблено відповідно до національного стандарту GB 19155-2003.
- Принципи управління і технічні особливості люльки фасадної будівельної.
Обладнання складається з підйомних лебідок (редукторів), підйомної платформи, уловлювачів, робочих і страхувальних тросів, підвісного пристрою (консолей) з контрвантажами (противагами), електричної системи управління.
- Підвісний механізм (консоль)
- Підвісний механізм включає передню, середню і задню балки, передню опору, задню опору, верхню колону, противагу, армований трос, воріт і т.д. Для дотримання режимів роботи передню і задню балки, висоту підйомного механізму можна регулювати в певних межах. Крім того підвісний механізм може переміщатися по роликам на підставі.
- Конфігурація підвісної механізму повинна відповідати наступним рівнянням:
K = G × b / (F × a) ≥2
K ------- коефіцієнт захисту від перекидання
G ------- маса противаги і заднього сидіння (кг)
a -------- довжина передньої балки (м)
F ------- загальна маса платформи, підйомників, електросистеми, запобіжної блокування, троса і номінального вантажу, плюс тиск вітру (кг)
b ------ відстань між переднім сидінням і заднім сидінням (м)
Якщо довжина (a) передньої балки 1,5 м і більше на підвісний платформі, слід зменшити вагу вантажу.
- Підвісний механізм включає передню, середню і задню балки, передню опору, задню опору, верхню колону, противагу, армований трос, воріт і т.д. Для дотримання режимів роботи передню і задню балки, висоту підйомного механізму можна регулювати в певних межах. Крім того підвісний механізм може переміщатися по роликам на підставі.
- Підйомна платформа люльки фасадної будівельної.
- Каркас підйомних платформ виготовлений з профільованих сталевих труб. Частини кріпляться болтами і гайками. Довжина стандартної секції 2 метри.
Висота балюстради на робочій стороні - 970 мм, на зовнішній стороні 1120 мм.
Покриття платформи антиковзне.
Платформа оснащена 4-ма поворотними колесами, що дає можливість переміщати платформу в опущеному на грунт стані.
- Каркас підйомних платформ виготовлений з профільованих сталевих труб. Частини кріпляться болтами і гайками. Довжина стандартної секції 2 метри.
Висота балюстради на робочій стороні - 970 мм, на зовнішній стороні 1120 мм.
Покриття платформи антиковзне.
Платформа оснащена 4-ма поворотними колесами, що дає можливість переміщати платформу в опущеному на грунт стані.
- Підйомник
- Підйомники для ZLP630 включають електромагнітний гальмівний двигун, відцентровий обмежувач швидкості, парну гальмівну систему, систему натягу троса і т.д. У підйомнику застосовується ползунковий підйомний механізм типу "S".
- Підйомні механізми (лебідки електричні) в підйомнику ZLP -630 оснащені електромагнітним гальмом і відцентровим гальмом. Лебідки мають підйомний механізм типу "альфа".
- Запасовка вантажного канату в лебідку відбувається автоматично. Для цього необхідно вставити нижній кінець канату в отвір підйомного механізму і включити лебідку на підйом. УВАГА! Кінець троса повинен бути запаяний!
- Електромагнітне гальмо приводу підйомника саморегулюється для створення моменту гальмування для зупинки і утримання підвісної платформи. У разі пропажі живлення або аварії вилка ручного блоку, що опускається (всередині рукоятки підйомника) може через отвір з'єднуватися з електромагнітним гальмом через отвір в його вилці (під кожухом двигуна) для підйому вилки і розведення гальма, щоб підвісна платформа ковзала вниз з рівномірною швидкістю.
- Підйомник охолоджується трансмісійним маслом, яке треба міняти періодично кожні 6 ~ 12 місяців в залежності від умов експлуатації. Рекомендоване трансмісійне масло № 18 з подвійною характеристичною кривою, об'єм ємності підйомника 2 літри в ZLP630. За низької температури рекомендується універсальне трансмісійне масло № 80W / 90.
- Підвісний механізм (консоль)
- Запобіжне блокування. Безпека використання люльки будівельної фасадної.
Запобіжне блокування - окремий механічний блок, який автоматично блокує трос при його розриві або нахилі підвісної платформи до межі. Є два типи запобіжного блокування. Перевірочне запобіжне блокування або запобіжне блокування за межею відцентрової швидкості застосовуються у відповідності з різними формами підвісної платформи.
- Захисне блокування від перекидання включає тросовий затиск, муфтову плиту, торсіонну пружину, кронштейн, поворотний важіль і ролик. Вони скомпоновані так, що робочий трос натягується роликом на поворотному важелі, затиск троса відкривається і вільно пропускає запобіжний трос. Якщо підвісна платформа нахилиться до межі або порветься робочий трос, знижується тиск на поворотний важіль запобіжного блокування. Затиск захоплює запобіжний трос і виключає падіння або перекидання підвісної платформи за рахунок тертя між торсіонною пружиною, затискачем і тросом.
Якщо застосовується запобіжне блокування від перекидання, кут нахилу підвісної платформи повинен бути 3 ~ 8 град. У моделях ZLP630 і ZLP500 є дві запобіжні блокування від перекидання. - Захисне блокування за межею відцентрової швидкості засноване на принципі межі відцентрової швидкості. Якщо застосовується відцентроване запобіжне блокування, запобіжний трос направляється по шківа, який з'єднується з обмежувачем відцентрової швидкості. Якщо швидкість опускання підвісної платформи перевищить межу (22 м / хв), кулачок обмежувача відцентрової швидкості запускає затискний пристрій і запобіжний трос блокується в межах відстані 20 см, зупиняючи платформу. (Даний вид запобіжного блокування застосовується на обладнанні з однією точкою підвішування).
- Захисне блокування має первісне заводське маркування. Відповідно до маркування професійний технік виконує обслуговування з періодичністю 12 місяців і відзначає закінчення 12 місяців (якщо запобіжне блокування працює в середовищі з великою кількістю пилу, агресивних або адгезивних середовищах, періодичність ремонтів і обслуговування скорочується до 6 місяців).
- Захисне блокування від перекидання включає тросовий затиск, муфтову плиту, торсіонну пружину, кронштейн, поворотний важіль і ролик. Вони скомпоновані так, що робочий трос натягується роликом на поворотному важелі, затиск троса відкривається і вільно пропускає запобіжний трос. Якщо підвісна платформа нахилиться до межі або порветься робочий трос, знижується тиск на поворотний важіль запобіжного блокування. Затиск захоплює запобіжний трос і виключає падіння або перекидання підвісної платформи за рахунок тертя між торсіонною пружиною, затискачем і тросом.
Люлька фасадна (далі: підйомна платформа) проста в застосуванні і зберіганні.
- Живлення
Живлення здійснюється по 3-фазної 5-провідній системі 5-Жильного кабелю 2,5 мм 2 через гніздо живлення Q1 в шафу управління через 3-фазний розриватель при витоку. X1, X2 і X3 - 3-фазні лінії живлення, PE - лінія заземлення. Користувачам слід підключатися по 3-фазній 5-провідній системі.
- Аварійне гальмування, схема захисту від перевантаження
Двигун живиться через загальний контактор KM1, контактори управління двигуном KM2, KM3, KM4, KM5, термореле FR1, FR2 і розетки двигуна Q3 і Q4. У разі ненормальної ситуації аварійне гальмування для безпеки може виконуватися натисканням вимикача аварійного гальма на панелі шафи електрокерування, щоб вимкнути загальний контактор KM1, живлення двигуна вимикається і підйомник зупиняється. - Схема гальмування двигуна Гальмо двигуна встановлено під кожухом двигуна, напруга випрямляється на 99 В постійного струму для однофазного пров. струму 220 В (108 В пост. струму для однофазного пров. струму 240 В) через модуль півхвильового випрямляча. Модуль випрямляча гальма встановлений всередині шафи електрокерування.
- Схема управління Схема управління живиться струмом 36 В або 24 В від трансформатора T управління, який легко регулювати в шафі електрокерування і ручним вимикачем. Двигуни можуть працювати одночасно і самостійно по поворотам вимикача на панелі шафи управління. У випадку вимкнення повернуть в одну сторону, працює один двигун.
- Верхній кінцевий вимикач і схема сигналізації Верхній кінцевий вимикач встановлений на верхній робочій ділянці підвісної платформи. У випадку вимкнення руху включається кінцевий вимикач, двигун зупиняється і спрацьовує сигналізація.
- Для полегшення роботи, клеми N1 і X11 в шафі електрокерування служать для живлення освітлення і ручного інструменту. Однак, їх не можна застосовувати для інструменту високої потужності, наприклад, для зварювальних верстатів, йодних ламп, щоб не пошкодити схему та її елементи.
Термореле здатні вимикати живлення автоматично при перевантаженні двигуна.
- Трос в підйомниках є спеціальним гальванізованим. Трос в ZLP630 або ZLP500 з текстильними жилами конструкцією 4 × 31SW + NF, діаметром 8,3 мм, номінальною міцністю 1 960 МПа, силою розриву більше 64kН.
- Кінець троса прикріплюється за специфікацією GB5144-86 (див. Креслення 8), підковоподібний болт кріпиться на задній частині троса, затиск зміцнює робочу частину троса, щоб троси не заплуталися. Затиск може також розташовуватися на тросі, затискачів повинно бути не менше 3, відстань A між ними близько 60 мм. Петля затягується в наступному порядку. Трос повинен мати заводські позначення. Забороняється сплітати трос з іншим тросом або нарощувати.
- Обслуговування і перевірка троса
Трос слід правильно обслуговувати для запобігання впливу корозії і бруду, слід регулярно перевіряти на деформацію і розриви. Трос бракується відповідно до специфікації GB5972.
Особливо слід підкреслити:
Трос підлягає заміні в наступних випадках:
- Ослаблення, перекручування, розмотування, інши деформації або порушення цілісності.
- Трос бракується, коли число первинних жил в межах відстані «ab» досягне 5. При появі іржі термін норми бракування коротшає. Відсоток скорочення дорівнює кількості 5 розривів, що є максимально допустимою, помноженому на відсоток корозії або стирання поверхні троса.
- Наявна корозія на поверхні троса, або западини і ослаблення троса.
- Номінальний діаметр троса зменшується на 6%, навіть при відсутності переломів плетення.
- Коли стирання по зовнішньому обводу троса досягає 40% діаметра.
- Пошкодження або накопичення дефектів в результаті нагрівання або електричної дуги.
- Підготовка до монтажу Перед монтажем перевірити комплектність по пакувальному аркушу. Перевірити стан деталей і компонентів.
- Монтаж підвісного механізму (консолі)
- Вставити комірчики відповідно в передню і задню стійки і затягнути болти. Стійки передні і задні складаються з двох частин і регулюються по висоті (висота регулюється в межах 1,15 ~ 1,75 м відповідно до висоти парапету або ухилу даху).
- Просунути передню балку (з хомутковой плитою) через муфту на колоні передньої стійки (довжина передньої балки залежить від фактичних потреб), надіти верхню распорну стійку, затягнути болти і гайки.
- Просунути середню балку на передню балку (довжина залежить від фактичних потреб), встановити і затягнути болти і гайки.
- Просунути задню в середню балку (довжина залежить від фактичних потреб), встановити та затягнути болти і гайки з одного торця. Інший торець вставити в муфту задньої стійки, вставити сполучну муфту в два отвори на торці, потім встановити і затягнути болти і гайки.
- Підвести відкритий бік гвинтовий стяжки на сполучної муфті на колону задньої стійки. Вставити один кінець армованого троса (довжиною 7 м) в сполучну муфту передньої балки і затягнути затиск троса (в напрямку на кресленні 8). Пропустити армований трос по шківу на распорной стійці, а інший кінець через отвір в глухому боці гвинтової стяжки, затягнути затиск. Відрегулювати різьбову штангу гвинтової стяжки, натягнути армований трос, щоб підняти передню балку приблизно на 3 см.
- Закріпити робочий трос і запобіжний трос зажимами (в напрямку на кресленні 8), надіти стопор на запобіжний трос, так як він може бути необхідними відповідно до фактичних умов.
- Встановити підвісний механізм в робоче положення, причому робоча стінка передній підвісний плити повинна бути на відстані приблизно 60 см. Відстань між двома передніми підвісними плитами підвісної механізму повинно збігатися з довжиною підвісний платформи. Підвісити конргрузи і повільно відпустити трос.
- Монтаж підвісної платформи
- Укласти нижню плиту горизонтально на землю, встановити балюстради помістити болти і гайки по місцях, поки не затягуючи їх (див. Доданий креслення 2).
- Встановити роликове колесо монтажну раму підйомника. Рама підйомника повинна припадати по торцях підвісний платформи; помістити болти і гайки по місцях, поки не затягуючи їх
- Перевірити правильність складання даних деталей.
- Затягнути болти, що з'єднують парапет і нижню плиту, болти, що з'єднують балюстради. Затягнути болти, що кріплять балюстради до рами підйомника.
- Монтаж підйомників, запобіжної блокування і шафи електрокерування
- Для ZLP630 або ZLP500, змонтувати підйомники на монтажній рамі підйомника, закріпити болтами, гайками, рукоятками і стопорними штифтами. Змонтувати запобіжну блокування на кронштейні рами підйомника, встановити і затягнути болти.
- Змонтувати і повісити шафу електрокерування в центрі парапету підвісної платформи.
- Вставити штепсель двигуна і знімний штепсель. Встановити верхній кінцевий вимикач в праве положення запобіжної блокування. Вставити вилку в розетку системи трифазного живлення по п'яти дротах.
- Перевірка і регулювання
- Перевірити правильне виконання схеми з'єднань. Напруга має бути в 5%). Після підключення до мережі натиснути кнопку ± 5% (415 ± в межах 380 вольт) разривателя з витоків, який повинен швидко спрацьовувати. Закрити дверцята шафи електрокерування, перевірити нормальну роботу вимикача і двигуна, повернувши вимикач.
- Перевірка та регулювання електромагнітного гальма Відстань D між якорем і електромагнітним диском бути в межах 0,5 ~ 0,6 конструкція показана на Рис. 11. Спочатку послабити внутрішній шестигранний гвинт 1 на електромагнітному диску 2, потім обертанням полого гвинта 3 відрегулювати відстань навколо, нарешті, затягнути внутрішній шестигранний гвинт 1. Включити живлення для перевірки роботи електромагнітного якоря, якір повинен при растормаживании повністю відділятися від фрикційного диска, якщо не відбувається збій живлення. Якір притискає пружний диск під дією пружини.
- Перевірка руху троса Включити вимикач на панелі шафи електрокерування для включення підйомника в стан готовності до пропуску троса. Робочий трос увійде в верхній отвір в підйомнику після пропуску між обмежувальним колесом і стопорним кільцем запобіжної блокування. Натиснути кнопку підйому, підйомник намотає трос автоматично і позиціонує його (при проходження троса уважно стежити за відсутністю несправностей, якщо так і виявляться, відразу зупинити намотування). Після позиціонування робочого троса запобіжне блокування відкривається для введення запобіжного троса з верхнього отвору запобіжного блокування. (Процедура з іншого боку підйомника виконується аналогічно.)
- Після пропуску тросів з обох сторін підняти і вирівняти підвісну платформу на рівні 1 метр над землею. Закріпити важкий вантаж на запобіжному тросі на висоті 15 см над землею.
- Обережно зібрати надлишкові шматки троса і упакувати, щоб не деформувати.
- Пробний пуск будівельної люльки.
- Приготувати запобіжний трос для незалежного кріплення на приставці над робочою зоною. Оператор повинен мати захисну каску і страхувальний ремінь відповідно до вимог техніки безпеки, пристебнути ремінь до запобіжного тросу.
- Перевірити стан стопорного троса в наступному порядку: повернути вимикач на панелі шафи електрокерування в середнє положення, підняти підвісну платформу на 1 ~ 2 см і зупинити, потім повернути вимикач в іншу сторону і нахилити підвісну платформу. Коли, запобіжна блокування загальмує ° ~ 8 ° підвісна платформа нахилиться на 3 запобіжний трос. При підйомі нижнього краю підвісний платформи в положення вирівнювання запобіжна блокування відключається автоматично і звільняє запобіжний трос. (Перевіряти ліву і праву запобіжники блокування слід в однаковому порядку).
- Випробування під нульовим навантаженням: відсутність ненормального шуму в підйомнику, нормальна надійна робота електромагнітного гальма. Натиснути кнопку "аварійне гальмування", підвісна платформа повинна зупинитися.
- Перевірка ручного опускання: витягнути вилку з рукоятки підйомника і вставити в отвір під кожухом двигуна для підйому, підвісна платформа повинна плавно рухатися з рівномірною швидкістю не перевищує більше ніж у 1,5 рази номінальну.
- Регулювання верхнього кінцевого стопора: підняти підвісну платформу на робочу висоту, відрегулювати верхній кінцевий стопор і кут шарнірного важеля верхнього кінцевого вимикача.
- Випробування під номінальним навантаженням: Номінальний вантаж повинен розподілятися рівномірно по робочій платформі. В процесі роботи не повинні з'являтися ненормальні шуми, ковзання має бути плавним. Запобіжне блокування повинне надійно зупиняти запобіжний трос при нахилі платформи.
- Регулярні огляди механізмів і устаткування будівельної люльки.
- Перевірка перед експлуатацією: перевірити нормальний стан підйомника, з'єднання між підйомником і підвісною платформою, нормальний натяг троса, відсутність стирання і розривів; бракований трос слід замінити, кувалда під тросом повинна розташовуватися правильно; шафа електрокерування, силовий кабель, кнопка управління і вилка повинні бути в хорошому стані, перемикач повинен працювати плавно і надійно без витоків.
- Перевірка з увімкненим живленням: перевірити робочий стан підвісний платформи по пунктам 5.2.3, 5.2.4 та 5.2.5, підйомник не повинен надто вібрувати, електромагнітне гальмо повинно бути пружним при гальмуванні, запобіжне блокування повинна нормально зупиняти.
- У запобіжник блокування не повинні потрапляти сторонні предмети, наприклад, цементний розчин, клей, відходи макулатури і фарби. Після зміни опускати підвісну платформу на землю, послаблювати робочий трос, щоб звільнити шарнірний важіль запобіжника блокування. Вимкнути живлення, замкнути шафу електрокерування. При зберіганні на відкритому повітрі захистити підйомник, запобіжник блокування і шафу електрокерування від опадів. Трос не можна гнути, виключати потрапляння мастила і пилу, плям зварювання і ерозії. Якщо помічено дефекти за пунктом 3.6.3, трос слід відразу замінити.
- Доступ до підвісного обладнання та обслуговування дозволені лише кваліфікованим фахівцям з достатньою технічною підготовкою.
- Персонал на платформі повинен мати захисні каски і пристібатися ременем до запобіжного тросу, як вимагає техніка безпеки.
- Платформа повинна бути заземлена, вантаж повинен приблизно рівномірно розподілятися по платформі. Не можна перевантажувати платформу або працювати з платформою, якщо несправні підйомники або запобіжник блокування.
- Якщо платформа працює нормально, не можна вручну гальмувати двигун або запобіжник блокування, щоб запобігти аварії.
- При роботі платформи оператору слід стежити за її станом, швидко виявляти приховані несправності, які можуть привести до аварії.
- Коли спрацьовує кінцевий вимикач, платформа автоматично зупиняється і спрацьовує зумер. В цьому випадку швидко опустити платформу, щоб відвести кінцевий вимикач від стопора.
- Платформу слід швидко відрегулювати, якщо нахил по сторонам або висота падіння перевищить більше 15 см.
- У випадку зникнення живлення при роботі спочатку вимкнути живлення. Якщо потрібно опустити підвісну платформу на землю, застосувати метод за пунктом '5.2.4 Перевірка ручного опускання' електромагнітним гальмом, щоб платформа плавно опустилася на землю.
- Робочий і запобіжний троси не можна перегинати, виключати потрапляння будівельного розчину і інших сторонніх матеріалів. Їх слід міняти, як зазначено в керівництві, в разі тріщин, тріщин, відшаровування, деформації, розпушення і корозії. Слід запобігати потраплянню мастила або масла на запобіжний трос.
- У разі пориву робочого троса в експлуатації персоналу спокійно без паніки покинути платформу, дотримуючись вимог техніки безпеки. На зміну на платформу прибуває ремонтний і обслуговуючий персонал, який запобігає падінню вантажів і затискачем запобіжного троса фіксують платформу, закріпивши її тросом на будівельному покрівлі. Потім простягають новий трос через підйомник; для підйому платформи натиснути кнопку підйому. Якщо підвісне обладнання працює нормально, обережно відпустити запобіжну блокування, від'єднати стопорний трос і опустити платформу на землю. Вона буде прийнята в експлуатацію лише після суворої перевірки.
- Робота підвісного обладнання повинна відповідати вимогам виконання висотних робіт. Обладнанням можна користуватися в грозу, туман, при п'ятибальною вітрі (швидкість вітру 8,3 м / с і вище).
- Підвісне обладнання слід розміщувати на відстані 10 м від силових кабелів високої напруги.
- Чи не користуватися жодним додатковим обладнанням, наприклад, сходами, контейнерами, щоб збільшити висоту підвісної платформи. Не застосовувати ніякі насадки, що перевищують допустиму довжину платформи. Матеріали та обладнання зберігаються в закритому місці в межах платформи.
- Підвісне обладнання не повинно контактувати з корозійними газами і рідинами. Якщо немає іншого виходу, слід вжити заходів щодо захисту від корозії та ізоляції.
- Слід перевіряти і змащувати запобіжну блокування регулярно протягом терміну служби; не можна без затвердження розбирати блокування. Особливу увагу звертати на термін служби запобіжної блокування на маркуванні.
- Якщо підвісна платформа зберігається на відкритому повітрі, підйомник, запобіжну блокування і шафа електрокерування слід захистити від опадів.
- Якщо трос знімається з платформи, його слід змотати в бухту і правильно зберігати.
- Підвісне обладнання слід зберігати в сухому, добре провітрюваному приміщенні, що не містить корозійних газів.
Ретельний догляд і утримання підвісного обладнання є обов'язковими умовами. Суворе дотримання відповідальності не тільки дозволяє зберегти обладнання в ідеальному стані, але також гарантує безпеку персоналу і збільшує термін служби. Регулярне обслуговування включає виконання регламенту, проведення регулярних оглядів і ремонтів. Регулярний догляд і огляди до і після роботи повинен виконувати оператор, регулярні огляди та ремонти виконуються кваліфікованим персоналом.
- Регулярний догляд: якщо це не пов'язано з заміною деталей і компонентів, оператори проводять мастило, чистку, перевірку і регулювання відстані електромагнітного гальма. Слід ретельно видаляти плями і іржу з тросів.
- Регулярні огляди: щодня до роботи оператор повинен перевіряти машину відповідно до пункту 5.3, особливо запобіжну блокування, підйомник і трос. Програма ремонтів повинна виконуватися своєчасно.
- Регулярні перевірки: користувач повинен розробити чіткі правила відповідно до умов експлуатації та за часом (в загальному 1 ~ 2 місяці), після закінчення терміну слід отсмотреть всю машину. Кваліфікований персонал повинен перевірити знос деталей, замінити тендітні і дефектні деталі, розібрати для чищення та зміни мастила і масел і т.д. Слід перевірити стан схеми шафи електрокерування, відсутність витоків у всій машині цілком. При дотриманні користувачем правил догляду, експлуатації та обслуговування капітальний ремонт підйомника потрібно раз на рік. При роботі в умовах запиленості або з корозійними матеріалами циклічність ремонтів відповідно скорочується.
- Цикл на маркуванні запобіжної блокування становить 12 місяців після відвантаження. Після цього циклу користувач повинен подати заявку дистриб'ютору або виробнику на обслуговування фахівцями. (Зазначений цикл запобіжної блокування скорочується при експлуатації в запиленій, корозійної або клейкою середовищі). Трос списується, як вказується вище відповідно до норм вибракування.
Зберігати слід в сухому добре провітрюваному приміщенні без корозійних газів. Якщо термін зберігання більше року, слід виконати повторне обслуговування.